Vreau să vorbim un pic despre calitatea serviciilor oferite de supermarketurile ce ne înconjoară + acaparează!
În primul rând, vreau să definim calitatea serviciilor NU cum scrie în dicționar (pentru că oricum NU se respectă), vreau să vorbim despre calitatea pe care o simțim pe pielea noastră:
1) Să mergi într-un loc și să găsești tot ceea ce îți trebuie!
2) Produse proaspete și de calitate!
3) Program extins de funcționare!
4) Servicii de livrare la domiciliu!
5) Program de fidelitate și oferte speciale!
6) Personal bine pregătit și amabil!
7) Platforme de plată multiple!
Până aici totul ok?
Căci dacă mai introducem și varianta angajaților ce sunt frustrați pe habar nu am ce, nu cred că o să mai scoatem un magazin de calitate.
Să începem…
1) Să mergi într-un loc și să găsești tot ceea ce îți trebuie, nu?
Mi se întâmplă des să merg la supermarketul din cartier și să NU mai scoată aceștia produse pe interval. Produse ce cu siguranță le au în depozitul lor doar că sunt puturoși să le mai scoată în frigidere. Despre smântână vreau să vorbesc… După ce că am identificat și noi o marcă de smântână ce arată într-adevăr a smântână, seara pe la 19:00, găsești frigiderul gol. Dar următoarea zi când intri la 12:10 în magazin, identifici piramide de smântână. Păi este frumos? Ăsta este respectul vostru față de client? Mi se pare că lipsește cu desăvârșire…. Dacă vrei să te ferești de acest magazin => Puturoși în magazin!
La un alt magazin mai mare dacă merg, aceia adaugă produse în raft cu 4 mâini. Repet pentru puturoși: patru mânuțe!
„Poate este lipsa de personal…”
Poate este lipsă de cap la pește… Căci peștele de la cap se împute! Managerul ăla de magazin ce Dubai-ul meu face? S-a plictisit să verifice personalul muncitor? Sau șefuții ăia mai mici și-au băgat picioarele? Sau poate că greșesc eu și chiar sunt într-o criză de personal dar eu văd la femei ce stau la bârfă de fiecare dată când intru în magazin. Și mai sunt și îmbrăcate corespunzător magazinului unde prestează. Adică mai și semnalizează…
2) Produse proaspete și de calitate!
Băi, dacă îți spun că un magazin ce se respectă și în mod special își respectă clienții după pătrunjel și mărar, mă crezi? Și tu mergi la cumpărături ca și mine. În câte supermarketuri ai intrat și ai observat găleata aia de mărar și pătrunjel fleșcăit/ofilit, etc.? În câte magazine ai intrat? Este că aproape în toate? Cel puțin în orașul unde domiciliez, în toate supermarketurile orașului am văzut mărarul și pătrunjelul fleșcăit. Ce este drept, NU mereu dar sunt câteva magazine ce frecvent se întâmplă asta. Asta ce înseamnă? Există un tăietor de frunze la câini ce nu își face treaba bine. De ce nu responsabilizați o femeie? Să schimbe apa aia la verdeață ca la flori dacă bărbații nu sunt capabili. Și dacă tot vorbim de produse proaspete: Cred că se aplică doar la zona de chiftele, cârnați, pulpe de pui la rotisor, pizza și cartofi prăjiți. Căci în rest sunt primite la frigider, vidate, etc. Iar de restul produselor nu cred că mai are rost să discutăm că le vedem prin reclame la TV sau pe net.
3) Program extins de funcționare
Degeaba ai un program extins de funcționare dacă nu bagi marfa la raft. Și când stai să te gândești că mai primesc și spagă la raft…
4) Servicii de livrare la domiciliu
Am apelat și noi într-o zi la un astfel de serviciu și am rămas dezamăgiți. Știi vorba aia: Prima impresie contează? Exact! Am comandat apă minerală Tușnad albastră iar ăștia la ușă au venit cu Tușnad verde. Pentru ce să plătesc 30 de lei + 1-5 lei în plus pe produs ca să mi le aducă greșit la ușă? Te mai și enervezi degeaba… Referitor la cazul respectiv, am scos telefonul, i-am arătat comanda, i-am arătat produsele cu care a venit și l-am întrebat: „Ce facem în cazul acesta?” Mi le-a schimbat… Dar dacă te grăbești, NU ESTE o soluție să apelezi la un astfel de serviciu.
5) Program de fidelitate și oferte speciale
Acest capitol NU îl caut foarte tare dar dacă îl identific în magazin, mă bag.
6) Personal bine pregătit și amabil
Unele supermarketuri au angajați foarte bine pregătiți. Le merg mânuțele la casele de marcat ceva de speriat. Nici nu apuc să-mi scot plasa împachetată din buzunar să o pregătesc pentru a pune produsele în ea că deja am produsele morman la casă. Băi dar alții: „Stați un pic să beau și eu o gură de apă!”. Așa mi-a zis una într-o zi… Nu sunt absurd, este normal și firesc să consumi apă dar parcă ordinea operațiilor la casa de marcat sunt altfel. Există timpi morți la casa de marcat atunci când ai coadă ce poți face ce vrei tu… De ce nu le exploatează la maxim? Habar nu am… Poate ne lovim într-o zi de una ce ne pune să așteptăm pe noi ca și clienți, să vorbească și ea, la telefon un pic.
7) Platforme de plată multiple
Îmi plac fazele acelea când nu merg POS-urile și când intri în magazin, moșii ăia de la firma de pază nu te anunță și ei că plata se face doar CASH. Te lasă să te lovești la casa de marcat. Deci? Comunicare ZERO! Vorbesc la modul general… Se întâmplă o dată la nu știu cât timp dar se întâmplă. Ce te doare gura să transmiți chestia asta? În fine… Cert este că în majoritatea magazinelor poți să plătești și cu card și numerar. Chiar dacă în unele supermarketuri îți dă rest robotul… Dar măcar angajații sunt la schimbat de apă la pătrunjel!