Pentru persoanele ce au câteva întrebări în căpșor referitor la acest blog, vă rog, lăsați-mă să vă explic cum stă treaba în online după 3 ani!
Suntem pe final de an 2023. Acest blog l-am început în ianuarie 2021, iar începând de aici, încep să se nască întrebările:
1) De ce scrii de 3 ani și nu ai nici măcar un comentariu?
La această întrebare aș putea să te întreb eu pe tine: Tu comentezi ceva pe fiecare site pe care îl accesezi? Pentru că eu unul, nu fac asta… Și accesez o grămadă de www-uri. Poate că poporul a devenit mai precaut? Habar nu am… Plus că, mai există și varianta că acest blog nu a căzut într-o bulă de 21 de milioane de oameni și NU a comentat cineva. Omul accesează, citește, cataloghează și părăsește incinta! Asta-i faza…
2) De ce scrii de 3 ani și nu văd o creștere de trafic?
Dacă te gândești la o astfel de întrebare, DOAR eu îți pot răspunde. Pentru că am acces la Google Analytics. Sunt destule cifre în el ce, personal, nu cred că o să le fac publice nici dacă aș fi numărul 1 în toate topurile planetei. Nu mi se par relevante într-o astfel de discuție. Vrei să-mi afli traficul pe blog? Apucă-te și calculează toate vizualizările timp de 12 luni pentru postările din ce an vrei tu. Îți doresc mult succes! Tot ceea ce mă lasă inima să spun, este că m-am documentat în legătură cu indexarea paginilor în Google. Și urmez un calendar stabilit de către mine pentru a mă indexa în Google. Asta pentru că în 2021 și 2022, NU eram afișat în Google. Habar nu aveam că trebuie să fac asta. Eu eram călare pe Social Media cu postări programate pentru trafic. Până la sfârșitul lui 2022 când am zis: „Pentru ce toată chinuiala asta? Gata! Stop! Cine este interesat de ceea ce scrii, te caută!” Și asta a și fost. Am renunțat ca în fiecare zi să programez 20 de postări (mai vechi + mai noi) = 30 – 45 min. Doar Facebook-ul gândește greu și online și în aplicație. Așa am început din 2023 să nu mai programez nimic. Am postare nouă, PAC! pe Facebook și X (fost Twitter). Și gata… Ce îmi place foarte mult, este că începând cu luna Noiembrie 2023 s-au cam inversat accesările. Dacă înainte aveam toate accesările din Organic Social, acum am mai multe Organic Search. Fără bani investiți, fără nimic… 0 lei!
3) Ce faci tu pentru a îmbunătăți traficul pe blog?
Pentru cei ce cred că dacă îți înființezi un blog/site și bagi conținut pe el în mod regulat timp de 1 an, ajungi să ai miliarde de comentarii + vizualizări, se înșeală amarnic. Dacă te apuci de căutat pe net referitor la câte ai de făcut (în afară de a pompa 2000 de lei pe lună în publicitate) îți vine să renunți. Asta pentru că toți aceștia ce îți explică pe net (români sau străini), nu au și ei un început și un sfârșit. Găsești informațiile pe bucăți. Cu trecerea timpului (pentru că nu îți dorești să stai non-stop pe net, ai și tu o viață) le pui cap la cap și realizezi unde este începutul. Sfârșitul este când renunți în a mai scrie și PA! Am renunțat în a mai programa articole pe platformele de socializare, pentru că este un volum prea mare de muncă și am realizat că nu mai am timp să și creez articole (bune sau proaste). În schimb, lucrez la indexarea în Google. Toată lumea vorbește de răbdare, răbdare, răbdare și perseverență, dar nimeni NU îți zice să faci ceva ca să te indexezi în Google. Dacă doar ți-ai tras site-ul și scrii pe el, din păcate nu este de ajuns. După cum se poate vedea pe Blogu’lu’Mitică, că NU am încă 10 mii de afișări pe articole, cum au alții ce scriu din 2005 (sau chiar din 2010). Au avut timp să lucreze cu Google, nu? Sau poate au investit bani în SEO și au lucrat alții pentru ei. Chiar nu contează… Nu mă oftic, nu mă atac, nu pun botul la astfel de atacuri: „Știi ce e mai trist decât un articol la care ai zero cititori și niciun comentariu? Să scrii de trei ani și să ai zero cititori și niciun comentariu. Oare cum o fi să scrii atâta amar de vreme și să nu intereseze pe absolut nimeni? Iar partea cea mai tristă este că poți să pui comentariul ăsta în ramă, va rămâne singurul de pe acest blog.” (sursa) Au trecut 3 ani. Este normal să fie așa dacă NU investești bani în publicitate.
4) De ce nu abordezi subiecte de Can-Can?
Nu mi-a plăcut niciodată să atac subiecte sau faze unde nu știu despre ce este vorba. Iar pe acest principiu: Nu mă bag! Pentru că unde nu cunoști datele problemei, mai bine nu te bagi, nu? Și mai este o chestie: Nu te-ai săturat de văzut la TV subiecte de tipul acesta? Căci eu DA! Și nu mai am răbdare să mai scriu despre ele… Despre presa scrisă nu mai vorbesc cum atacă sau copiază ca hienele. Deci? Cum facem? Nu sunt un fan al unei vedete în mod special. În schimb, îmi plac acele vedete ce mai și gândesc înainte de a scoate ceva pe gură. Ceea ce este destul de rar în ziua de astăzi. Cum îi prinzi? Foarte simplu… Când îi mai vezi în diferite videouri cum caută să-și aleagă cuvintele și cum se fofilesc să NU răspundă pe subiect, este clar că tot ceea ce vorbise frumos și pompos înainte de videoul respectiv, este un fake. Iar atunci îl vezi cum ține cu ursul. Deci? Despre cine vrei să vorbim? Victor Slav? Bianca Drăgușanu? Andreea Tonciu? Ăștia-s Can-Can, nu?
5) De ce nu ai și tu (după 3 ani) rezultatele altora?
Publicitate, publicitate și iar publicitate… Lipsă publicitate my friend.
Cu inteligența asta artificială, cu algoritmii vieții din Social Media, nu prea se mai merită să bagi bani în curu lor ca să te arunce în față. Părerea mea… Nu mai bine bănuții ăia îi bagi în altceva? În sensul că îți faci un alt plan de marketing și te promovezi cu mai puțini bani? Nu am stat de vorbă cu nici un individ (masculin sau feminin) ce se ocupă cu setarea reclamelor pe Social Media atâta timp cât cineva îți poate da REPORT iar tu să fii legat „de mâini și de picioare” 7 zile sau mai rău să îți închidă contul. Sunt pățit pe Facebook de 3 ori în 13 ani. Pentru ce să investesc bani în curu lor iar ăia să mă sancționeze? Mai bine investesc bani în protecția blogului să NU-l spargă sau dacă vor să-l atace (dracu știe prin ce metode) să se lovească de un zid. În concluzie, Social Media nu prea o consider o opțiune. Îmi distribui articolele pe 3 conturi în fiecare zi, pentru a avea o trasabilitate a articolelor (adică în ordine cronologică) pentru cine mă caută acolo dar mai mult de atât nu văd rostul. Nu vreau să depind de Social Media. Știi cum se spune: Prima oară este o prostie dar a doua și a treia oară devin o obișnuință! Exist pe aceste platforme sociale dar încerc să mut tot ceea ce făceam pe Social Media, pe blog.
6) Ce faci tu (Mitică), pentru a te promova?
Începusem să povestesc la punctul 3. Dacă investești 200 de lei pe lună (5 lei/zi) în Facebook, pentru a strânge urmăritori, ajungi la o valoare de 2400 de lei pe an. Nu mai discutăm de opțiunea REPORT, nu? Nu! Dar nici aia de 60 de lei pe lună (sau cât costă bifa albastră) nu mă încântă… Plus că, să îți faci poze la buletin și să le oferi ăstora nu mi se pare o opțiune bună. De principiu vorbesc… Cu toate sistemele vieții de securitate. Eu mă gândesc serios să renunț în a mai folosii rețelele sociale în viitor. Rămâne să văd când o să spun STOP! Până mă apucă dracii respectivi pe platformele de socializare, vroiam să precizez că sunt foarte multe cazuri ce au peste 1 milion de urmăritori și au reacții la postări începând de la 1000 până la 5000. Ți se pare normal?
Mie nu. Ce platforma mă-tii de socializare te numești tu, când deja mă limitezi în a mă afișa la toți cei 1 milion de urmăritori? Ăia au ales să mă urmărească. Este problema lor dacă vor să mă mai vadă sau nu (să mă debifeze la urmărire). De ce trebuie să mă limitezi tu ca și platformă de socializare? Văzând chestia asta, de ce să investesc în publicitate pe astfel de platforme căci oricum mă afișează cum cred ele de cuviință? Nu vreau să fiu rău dar la partea cu: „Nu cunoști tu setările unei campanii pe Social Media!”, tot acolo ajungem. Faci campania, plătești, când nu mai plătești, tot acolo ajungi. Ăștia vor să scoată cât mai mulți bani de la tine… dar beneficii: ciu-ciu! Observ însă, o ușoară tendință de a se promova videourile mai mult dar my friend: Cine lucrează în televiziune se descurcă cu camera în față! „Resturile” doar încearcă. Unora le iese dar altora… Vai steaua mea cine se mai uită la ei! Pentru mine, deja când încep cu „ăăăă”… Pa! Am schimbat! Ori ai idee despre ce dorești să vorbești și ai cuvintele la tine și îți menții o linie de vorbire, ori NU? Până la urmă asta face diferența între un video de calitate și unul ce este mai puțin. NU sculele cu care te filmezi. Părerea mea… Acum că ți-am povestit despre cum gândesc eu online-ul, mă crezi băiat bun să-ți povestesc planurile mele de marketing? Ntz ntz ntz… Nu scot o vorbă. Sunt o grămadă de alte variante de a te promova de numa numa. Vreau să te las să le descoperi singurel.
Ca și concluzie, este fain să ai un loc al tău. „Primii 4 ani sunt grei până ajungi în anul 3” Parcă așa este o vorbă studențească.
3 comentarii. Leave new
Băi, jur, mi s-a făcut milă citind articolul. Nu crezusem că oamenii se pot minți singuri în halul ăsta. Să așterni câteva mii de semne, doar ca să-ți justifici ție însuși de ce scrii de trei ani și ai rezultate zero, e aproape impresionant.
Șefule, ai în jur de 40 de views la fiecare articol. Măcar dezactivează pluginul care afișează numărul de views pentru fiecare articol, când te apuci să explici ce cifre mărețe îți arată ție analytics. Că știm amândoi că în analytics lucrurile stau chiar mai trist decât ce afișează wordpress-ul.
Cât despre social media, nu știu ce aberezi cu milonul de urmăritori. Ai 2900 followers pe pagină, dar și ăia sunt degeaba. Pentru că ai zero likes și zero comentarii la orice postezi. Cifre greu de atins cu promovare sau fără promovare. N-ai cum să ai ZERO interacțiune cu articolele tale publicate zi de zi decât dacă e fix cum te minți tu că nu este: nu le citește nici dracu’.
Nu în ultimul rând, poate faptul că scrii cu multe greșeli are și el o contribuție. Nu zic că e obligatoriu, până la urmă suntem o țară de analfabeți, dar ar putea fi o explicație.
Te salut din nou „Unicul cititor”,
Îți mulțumesc frumos pentru mesaj. Vreau să-mi răspunzi sincer la următoarea întrebare cu DA sau NU: Ești proprietar de site/blog?
PS: Un simplu „Da!” nu accept.
*ție însuți